Köpvillkor

Tryggt, enkelt, snabbt och personligt
Vi har öppet för beställning dygnet runt via webshop.
Du har alltid 14 dagars öppetköp och 20 dagars faktura.
Leveranstider på normalt 1-2 arbetsdagar inom Sverige.
Vi skickar varorna med Posten nästkommande vardag.
Vi kan leverera via annat fraktalternativ om möjligt på kundens begäran.

Allmänna villkor
Alla försök till bedrägerier polisanmäls och KyrkoKonsult förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa. KyrkoKonsult reserverar sig för eventuella tryckfel och kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Pris
Alla priser är i SEK inkl. moms, om ej annat anges.

Beställning
Vid beställningar via internet gäller köpet först efter de att en skriftlig bekräftelse erhållits via e-post. Vid eventuella oklarheter förbehåller vi oss rätten att kontakta beställaren via telefon eller e-post för att bekräfta beställd vara. Som kund kan du avbeställa fram tills att beställningen är skickad, en avbeställning är ej giltig förens den bekräftats av oss via telefon eller e-post, varav produkter som tagits in på kundens begäran ej är möjliga att avbeställa.

Betalning
Vi har ett betalningsalternativ till Dig som kund och det är faktura.

– Faktura (Sverige)

Fakturan skickas med ditt paket. Fakturan är kostnadsfri och du har 20 dagars kredittid. Observera att din kredittid på 20 dagar börjar räknas från att ditt paket skickas, ej när du väljer att hämta ut ditt paket.

• Du måste vara över 18 år.
• Betalningsvillkoren är 20 dagar.
• Din adress måste vara samma adress som du är folkbokförd eller registrerad på.
• Du får inte ha några betalningsanmärkningar vid faktura och postförskott beställningar.

Försenad eller utebliven betalning
Vid försenad faktura betalning utgår påminnelseavgift med enligt lag tillåtet belopp på 50 kr, samt dröjsmålsränta med 8% per månad. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd/registrerad adress.

Allmänna kontovillkor
Som kund är du ansvarig att se till så att tillgången till din dator är begränsad. Vi förbehåller oss rätten att neka tjänster, ta bort konton och radera beställningar.

Kreditprövning
Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att KyrkoKonsult inhämtar registrerat skuldsaldo hos kronofogdemyndigheten. Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på +46 (0)70-691 52 79 eller info@kyrko-konsult.se.

Ångerrätt
Helt nöjd eller pengarna tillbaka. Du som kund har full retur- och ångerrätt i 14 dagar från de att du mottagit/hämtat varan, förutsatt att varan är oanvänd i obruten förpackning och i oskadat skick. Vid retur eller byte av varor står du själv för returkostnaden.

Retur av vara
För godkänd retur ska kunden alltid kontakta vår kundtjänst på +46 (0)70-691 52 79 eller info@kyrko-konsult.se innan retur sker. Produkten ska även paketeras väl och skickas med godkänt emballage. Vid retur ska en kopia av faktura eller följesedel skickas med i returpaketet där det framgår vilken produkt som returneras och varför. Returen får ej skickas mot postförskott eller där mottagaren betalar frakten. Du som kund står för returfrakten vid retur eller byte av varor. Returnerar du som kund däremot en vara pga. att vi expedierat fel ersätter vi dig som kund för returfrakten. Du som kund har full returrätt i 14 dagar från de att du mottagit/hämtat ut varan, förutsatt att varan är oanvänd i obruten förpackning och i oskadat skick. Efter att vi sedan åter har mottagit varan och godkänt returen återbetalar vi varan inom 30 dagar från att vi mottagit den och återbetalar då till de bankkontonummer som du tillhandahåller.

Returadress:
KyrkoKonsult
Vinkelgränd 4 B
826 37 SÖDERHAMN
Sweden

Reklamation
Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverket. Reklamation innebär att du meddelar oss att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig. Om varan är felaktig ska du reklamera så fort som möjligt. Kontakta alltid vår kundtjänst på +46 (0)70-691 52 79 eller info@kyrko-konsult.se om du vill reklamera en vara. Skriv vad som är fel på varan och varför du inte är nöjd. Det är viktig information för att vi ska kunna göra förbättringar och ge våra kunder en bättre service. Alla produkter beskrivs med bästa förmåga, så läs beskrivningarna innan du beställer. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi returfrakten. När vi sedan fått returen och har godkänt reklamationen sänder vi den nya varan. Vänligen notera att vi ej löser ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.

Skador
Om du ser att ditt paket har blivit skadat under transporten ska det anmäl direkt till fraktbolaget innan du tar emot paketet. Om det finns skador på dina beställda varor kontakta alltid vår kundtjänst på +46 (0)70-691 52 79 eller info@kyrko-konsult.se omedelbart när du öppnat ditt paket.

– Posten (Sverige) 010-436 00 00

Borttappat paket
Om du anar eller vet att ditt paket har kommit bort, kontakta alltid vår kundtjänst på +46 (0)70-691 52 79 eller info@kyrko-konsult.se, vi tar upp ditt ärende med fraktbolaget och gör en reklamation för att kunna skicka varan på nytt.

Force Majeure
KyrkoKonsult skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras eller försvåras av någon omständighet – såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer – som KyrkoKonsult skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder KyrkoKonsult inte heller kunnat undvika eller övervinna. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Leveransvillkor
Alla beställningar av privatpersoner skickas till närmsta postlåda eller ombud om inget annat gjorts upp via överenskommelse (vid överenskommelse om annat fraktalternativ kan extra avgift tillkomma). Frakt tillkommer på alla beställningar. Skulle leveranstidsfördröjning uppstå innan en beställning lämnar vårt lager, meddelas du som kund via e-post eller telefon.

Print Friendly

Comments are closed.